gfx gfx
gfx gfx
Please login or register.

Login with username, password and session length
gfx gfx
gfx gfx

• Welcome at our new home!!!

This is the Snej Portal, home of several D2 Modifications and D2SE
  • On our Realmserver you can find this hosted Mods:

Snej
    Reign of Shadows (RoS)
    Eastern Sun (ES)
  • You can also find the home of the

Aftermath Mod here

http://snej.org/forum/index.php?board=674.0
gfx gfx
gfx
June 22, 2018, 05:53:13 AM
*
gfx gfx
gfx* Home Help Search Login Registergfx

Author Topic: FAQ Collection / FAQ Sammlung  (Read 11452 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SeltsamuelTopic starter

• Administrator
  • Duriel
  • **
    • Snej-Mod Homepage
FAQ Collection / FAQ Sammlung
« on: August 21, 2007, 03:34:01 PM »
Hi,

This here will be a Collection of Frequently asked Questions, so before you ask something you should look wether it stands here already. When your Question is not here, ask it with a new Topic inside this FAQ Board. When it is a short Question where a short Answer can be given use the "short Questions short Answers" Topic. Thanks

Dies hier wird eine Sammlung von häufig gestellten Fragen, bevor Du etwas Fragst solltest Du hier nachsehen ob diese Frage nicht bereits hier steht. Wenn Deine Frage nicht hier ist stelle sie bitte in einem neuen Topic hier im FAQ Forum. Wenn es eine kurze Frage ist wo eine kurze Antwort gegeben werden kann benutze den "kurze Fragen kurze Antworten" Topic. Danke

Greetings

Seltsamuel

Hier schonmal ein link zu einer alten (noch nicht überarbeiteten) FAQ-Liste

Currently available Questions

I used a repair Juwel and put it inside an Item, but it not repairs it. Why?
The Documentation on the HP isnt up to date, ...

Derzeit vorhandene Fragen

Ich habe ein Reparatur Juwel in ein Item getan, dieses wird jedoch nicht repariert. Warum?
Die Dokumentation auf der HP ist nicht mehr aktuell, ...
« Last Edit: August 21, 2007, 06:13:31 PM by destrution »

• Administrator
  • Duriel
  • **
    • Snej-Mod Homepage
Re: FAQ Collection / FAQ Sammlung
« Reply #1 on: August 21, 2007, 03:44:14 PM »
Question:

I used a repair Juwel and put it inside an Item, but it not repairs it. Why?

Ich habe ein Reparatur Juwel in ein Item getan, dieses wird jedoch nicht repariert. Warum?

Answer:
Before the Repair starts the Item must loose 1 Point in Durability. The Game Engine needs this that way.
So be careful not to wait until the Item you want to get repaired has only 1 Durability. When it goes down to 0 no Repair starts at all and the Item is lost. The Item has to have a minimum of 2 Durability.

Antwort:
Bevor die Reparatur anfängt muss das Item 1 Punkt Haltbarkeit verlieren. Dies ist durch die Game Engine so vorgegeben.
Darum seid vorsichtig und wartet nicht bis das Item welches repariert wereden soll nur noch 1 Punkt Haltbarkeit hat. Geht die Haltbarkeit auf 0 fängt die Reparatur nicht an und das Item ist verloren. Das Item muß mindestens eine Haltbarkeit von 2 Punkten haben.

Gruß

Seltsamuel
« Last Edit: August 21, 2007, 05:30:31 PM by Seltsamuel »

• Administrator
  • Duriel
  • **
    • Snej-Mod Homepage
Re: FAQ Collection / FAQ Sammlung
« Reply #2 on: August 21, 2007, 04:54:35 PM »
Question:
The Documentation on the HP isnt up to date, the Sets and Items have differences, the Runewords and Recipes have differences.
Do you know this?  When you are going to change this?

Frage:
Die Dokumentation auf der HP ist nicht mehr aktuell, die Sets und Items sind unterschiedlich, die Runenwörter und Rezepte sind unterschiedlich. Wisst Ihr das? Wann wollt Ihr das ändern?

Answer:
Yes we know this and we already started to change this.
For all to understand this:
I took the Development of this Mod over only a short Time ago.
First i had to learn Modding and i had to get the Understanding of the real chaotic Modfiles that were left over.
Then i had to make a new SnEj Version that was playable again because the Release running on the Realm to this Time had some real Problems. Together with this i had to build up a new Team of Betatester. In parallel i started the Redesign and overhaul of the Homepage.
Short after the Release of the STABLE SnEj i started to build up a new Administration Team for a new Board. Together with them i made this new Board here from Ground up with a selfcustomized Theme, with a new Boardsoftware, on a new Server and through a SVN System. All inside a Timeline of 3 Months and you should know that i have not too much Sparetime because of my Job. Many things on my private Life had to feel this. Many thanks to my Family at this Point for accepting this. You ask for the Documentation? How should i have the time to have them already done too?
Now after the new Board is running i have to do some important things for my Job and some private things too.
Mid next week or so i have to see if i can solve the Problem with the Itemgenerator that puts out all Items and Recipes, you should know that the one who made this Generator seems to have no interest in doing something for SnEj again, so we have nothing left over and i have to do the whole thing from Ground up. So i hope to get an answer to my Question i send to the make of the old Itemgenerator this will spare MUCH Time. After the Problem with the Itemgenerator is solved the Redesign of the Homepage will get finished. And after all i can finally do what is most important to do - do some modding again. Now after you read this and know what im planning to do dont bother me with Questions about missing Documentation again ^^. The Documentation had been out of Sync for Ages dont expect me to change this in no Time. Not with the workload i have on my shoulders. But i will work on it thats sure.

Antwort:
Ja das wissen wir und wir haben bereits damit begonnen dies zu ändern.
Für alle zum Verständnis:
Ich habe die Entwicklung dieser Mod erst vor kurzer Zeit übernommen.
Zuerst mußte ich das Modden erlernen und das Verständnis der wirklich chaotischen Moddateien die übrig geblieben waren erlangen. Dann mußte ich eine neue SnEj Version machen die wieder spielbar war, weil die Version die auf der Realm zu dieser Zeit lief einige Probleme hatte. Zeitgleich damit mußte ich ein neues Team von Betatestern aufbauen und parallel begann das Redesign der Homepage. Kurz nach Release der STABLE SnEj habe ich begonnen eine Mannschaft für ein neues Forum aufzubauen. Zusammen mit dieser Mannschaft habe ich dieses Forum hier von Grund auf neu gemacht mit einem selbstgemachten Theme, mit einer neuen Forensoftware, auf einem neuen Server und durch ein SVN System. Alle dies in einer Zeit von 3 Monaten und dazu sollte mann wissen, daß ich aus beruflichen Gründen nicht viel Freizeit habe. Viele Dinge in meinem privatleben wurden deshalb vernachlässigt. Vielen Dank an meine Familie, dafür das sie dies so hingenommen haben. Ihr fragt wegen der Dokumentation? Wie sollte ich die Zeit gehabt haben, diese bereits auch fertig zu haben? Jetzt, nachdem das neue Forum läuft muss ich erstmal einige wichtige berufliche und private Sachen erledigen.
Mitte nächster Woche oder so muß ich sehen ob ich das Problem mit dem Itemgenerator lösen kann welcher alle Items  und Cuberezepte ausgibt. Dazu solltet Ihr wissen, das der Macher des aktuellen Itemgenerators offensichtlich kein Interesse mehr hat für SnEj was zu machen und mir somit nur die Wahl bleibt alles von Grund auf neu zu machen. Ich hoffe ich bekommen noch eine positive Antwort auf meine Frage die ich dem Macher des alten Generators gestellt habe denn das würde VIEL Zeit sparen. Nachdem das Problem mit dem Itemgenerator gelöst ist wird das Redesign der Homepage zu Ende gebracht. Dann werde ich endlich wieder das tun können was eigentlich am wichtigsten ist - Modden. Jetzt wo Ihr das gelesen habt und wisst was ich so Plane hoffe ich das mich niemand mehr mit Fragen über die Dokumentation nervt ^^. Die Dokumentation ist schon seid Ewigkeiten nicht mehr aktuell also erwartet nicht das ich das binnen kurzer Zeit alles mal so ändern kann. Nicht mit der Arbeitsbelastung die ich habe, aber ich arbeite dran, das ist sicher.

Gruß

Seltsamuel
« Last Edit: August 21, 2007, 05:48:19 PM by Seltsamuel »

Snejportal  |  Snej the game  |  FAQ & Help (Moderator: SirSamusAran)  |  Topic: FAQ Collection / FAQ Sammlung

gfxgfx
gfx
SMF 2.0.10 | SMF © 2015, Simple Machines  Snejtheme V2 by Seltsamuel/Faust (based on Helios Multi by Bloc)
gfx